Wraz z początkiem miesiąca Aw, jeszcze bardziej ograniczamy radowanie się, aż do całkowitego unikania wszelkich sytuacji, które mogłyby prowokować radosny nastrój. Nie sadzi się zatem drzew, które mają radować oko i użyczać cienia. Nie budujemy też niczego nowego, ani nie dokonujemy żadnych remontów, które mają za zadanie uprzyjemnić mieszkanie w domu, jak malowanie lub zmiana wystroju wnętrza.
Od Rosz Chodesz Aw (początku miesiąca aw) zabronione jest kupowanie, szycie lub tkanie nowego ubrania - nawet jeśli czynimy to z intencją, by założyć je dopiero po Tisza beAw. Nie wolno także kupować ubrania używanego - jeśli robi się to ze względu na jego piękno. Zakaz kupowania nowego ubrania jest silniejszy niż zakaz zakładania nowego ubrania, jeśli zostało ono zakupione wcześniej.
Wyjątkiem od powyższej zasady jest kupowanie ubrania związane z micwą - na przykład kupowanie nowego ubrania dla kali (panny mlodej) lub budowanie domu dla młodego małżeństwa. Wraz z początkiem miesiąca aw zabronione jest pranie i prasowanie ubrań, nawet, gdyby miały być noszone dopiero po Tisza beAw. Wyjątek stanowi sytuacja, gdy ktoś posiada jedynie jedną zmianę ubrania - wtedy może on je wyprać także po Rosz Chodesz - aż do tygodnia, w którym wypada Tisza beAw. Podczas tych dziewięciu dniu nie powinno się także zakładać ubrań świeżo wypranych; wolno zakładać ubrania, które były na krótko założone przed Rosz Chodesz aw. Wyjatkiem jest ubranie przeznaczone na Szabat.
Rabin Michael Schudrich wyjaśnił, że ostatecznie zrobienie prania można dopuścić, ponieważ w obecnych czasach noszenie świeżego ubrania nie jest już żadnym luksusem, ale po prostu świadectwem higieny.
Już od postu siedemnastego dnia tamuz obowiązuje zakaz ścinania włosów, także dzieciom. Również dziecięce ubrania nie mogą być prane od Rosz Chodesz, za wyjątkiem ubranek niemowlęcych - jednak nawet wtedy nie powinno się tego robić publicznie.
W okresie tym nie wolno zakładać nowych butów, wyjątkiem jest jedynie obuwie zakupione specjalnie na dzień Tisza beAw (wykonane z materiałów innych niż skóra zwierzęcia). Zabronione jest także spożywanie mięsa i picie wina, za wyjątkiem Szabatu oraz seudat micwa - uroczystego posiłku organizowanego z okazji obrzezania, pidion haben (wykupienia pierworodnego), bar micwy itp. W związku z tym zakazem jest zwyczajem, iż szojcheci (rzeźnicy) odkładają swoje noże. W tym czasie mięso jest przygotowywane jedynie dla chorych, na Szabat lub na seudat micwa. Począwszy od Rosz Chodesz Aw nie wolno kąpać dla przyjemności całego ciała, nawet w zimnej wodzie. Nie kąpiemy się także w basenach, rzekach, morzu itp. Delikatne odejście od tej zasady nastepuje jedynie, gdy piątek wypada w Rosz Chodesz - dla uczczenia Szabatu. Jednak w erew Szabat Chazon (piatek przed Szabatem poprzedzającym bezpośrednio Tisza beAw) zakazanym jest, aby myć całe ciało, nawet w zimnej wodzie - wolno jedynie umyć twarz, dłonie i stopy w zimnej wodzie. Można jednak zmyć brud, pot, zimną wodą.
|