W Księdze Wyjścia czytamy: "Dla synów Aarona zrobisz także tuniki i zrobisz im pasy i nakrycia głowy na cześć i dla ozdoby". Mowa jest o kapłanach i czapce kapłańskiej. Na czyją cześć to było robione, bo ozdobą - rozumiem - było samego kapłana?
We współczesnym hebrajskim micnefet oznacza turban, a migbaat - kapelusz, ale w hebrajskim biblijnym używano wymiennie tych określeń na nakrycie głowy kohenów, a micnefet - wyłącznie na nakrycie głowy Najwyższego Kapłana (Kohen Gadol).
Turban Najwyższego Kapłana był najprawdopodobniej spłaszczony na wierzchołku i miał kształt przypominający kwitnący kwiat, podczas gdy nakrycie głowy kohenów było w kształcie stożka. Na froncie micnefet znajdował się złoty diadem (cic) przymocowany taśmą z niebieskiej wełny, na którym znajdował się napis "Święty dla Boga".
Raszi, Joma 25a i inne źródła twierdzą jednak, że nakrycia głowy Aharona i jego synów były identyczne. Jedyną różnicę stanowił diadem. Z kolei Joma 12b i Ibn Ezra uważają, że turban Najwyższego Kapłana był wąski, a nakrycie głowy kohenów - szerokie i płaskie.