POLUB NAS :)

facebook.jpg

Nasz You Tube

ytube.jpg

KONTAKT

BIURO

Fundacja Synagoga Nowa

PIC 913955244
2016-04-04_101608.jpg

The National Library of Israel

library1.jpg

Posen Library

KLIK library.jpg

Kalendarz

  calenda1.jpg

Bar Micwa Ryana

Kliknij TUTAJ rayan2.jpg

Blog Leona Jedwabia z Australii

Moja podróz przez Holokaust

jedwab2.jpg 

erec.jpg

Koszerne produkty

kosher4.jpg

 

Chabad

chabad.jpg
wikipardes.jpg

JUDAICA

magen_1.jpg

Szalom TV

szalomtv.jpg

KOL POLIN

Opowiedzcie! Jam jest kamień biczowany...  Email
03.05.2011.
Jam jest kamień, ale płyną łzy z kamienia
Icchak Kacenelson (Piesń o zamordowanym żydowskim narodzie)
Jednak  nie należy  podawać odpowiedzi „na tacy”, tylko –  przez sposób w jaki opowiadamy – do niej zaprowadzić.
Nauczania historii nie można sprowadzać  do  przedstawienia liczb, szczególnie tej historii…

 

Za datami i ilością ofiar kryją się ludzie. Czy tylko oprawcy zasługują na to by byli wymieniani z imienia i nazwiska? Poznanie losów choćby jednego człowieka,  współczucie i pamięć są najcenniejsze. Po przekazaniu ogólnych informacji, które istotne są by zrozumieć mechanizm i ogrom zbrodni, należy skupić się na oddaniu człowieczeństwa ofiarom.  Kamieniom oddać imiona…

Dokonanie tego zaprowadzi naszych słuchaczy do co najmniej dwóch oczywistych i prawidłowych odpowiedzi.  Pamięć o Holocauście jest wartością uniwersalną, nie związaną z narodowością, zapobiegającą, przynajmniej teoretycznie, powtórzeniu zbrodni na jakimkolwiek narodzie.  Pamięć o ofiarach Zagłady  – nie jako liczbie, ale ludziach,  których losy staj± się bliskie – jedynym życiem…

Bardzo pomocnym materiałami  do przeprowadzenia zajęć są publikacje Biura Edukacji Publicznej  Instytutu Pamięci Narodowej  – Teki Edukacyjne. Pierwsza  nosi tytuł 
Auschwitz  – Pamięć dla przyszłości (z 2003 roku, dostępna w formacie PDF na stronie IPN), przygotowana przez BEP IPN i Muzeum Państwowe Auschwitz-Birkenau w Oświęcimiu,  druga (z 2005 roku) – Zagłada Żydów Polskich w Czasie II Wojny Światowej.  Obydwie, oprócz tego, że zawierają scenariusze lekcji, w części dla uczniów są bogate w materiały źródłowe  – reprodukcje zdjęć  i dokumentów  oraz świadectwa  –  (wspomnienia i relacje). Obydwie w szczególny sposób starają się poprzez te materiały  poruszyć i wzbudzić myśl w młodych ludziach.  Obydwie bronią się przedstawieniem historii poprzez opowieść  o konkretnych ludziach..

 

Pray for Izrael

200w.gif

Am Israel Chai !

AKIVA EGER

Czytaj TUTAJ

2a.jpg

 

Ambasada Izraela w Polsce

ambas1 (2).jpg

Hebrajski w Gminie

Chetnych do nauki

prosimy o kontakt

hebr2.jpg

15-activity Jewish community of Poznan

15c.jpg

15-lat naszej Gminy

tora.jpg

IRENA SENDLER-KONCERT

sendler.jpg

Codzienna Miszna

rapoport.jpg

Tajemniczy świat Żydów YTtajemniczy.jpg

 

oraz na  Facebooku

JEWISH.pl

 jewish.jpg

EC CHAIM

ec-chaim.jpg

Shavei Polska

shavei.jpg

Zydowski Instytut Historyczny

zih.jpg

C I H

3a.jpg
wirtualny.jpg

TSKZ

tskz.jpg

POLIN

Wirtualny spacer po wystawie stałej

polin.jpg

mhzp_logo_new3755.jpg

Muzeum Galicja

galicja.jpg
fdzz.jpg

nissenbaum.jpg

Trzemeszno

logo.jpg+ lista nazwisk

Kulmhof am Ner

kulmhof1.jpg Kliknij obrazek

Shimon Peres Funeral

simon2.jpg

Copyright © 2008 by www.poznan.jewish.org.pl