KONTAKT

BIURO

Wsparcie finansowe Gminy

Numery kont info

POLUB NAS :)

facebook.jpg

Nasz You Tube

ytube.jpg

The National Library of Israel

library1.jpg

Posen Library

KLIK library.jpg

Kalendarz

  calenda1.jpg

TSKZ

tskz.jpg

Bar Micwa Ryana

Kliknij TUTAJ rayan2.jpg

Blog Leona Jedwabia z Australii

Moja podróz przez Holokaust

jedwab2.jpg 

erec.jpg

Koszerne produkty

kosher4.jpg

 

Chabad

chabad.jpg
wikipardes.jpg

Szalom TV

szalomtv.jpg

KOL POLIN

Opowiedzcie! Jam jest kamień biczowany...  Email
03.05.2011.
Jam jest kamień, ale płyną łzy z kamienia
Icchak Kacenelson (Piesń o zamordowanym żydowskim narodzie)
Jednak  nie należy  podawać odpowiedzi „na tacy”, tylko –  przez sposób w jaki opowiadamy – do niej zaprowadzić.
Nauczania historii nie można sprowadzać  do  przedstawienia liczb, szczególnie tej historii…

 

Za datami i ilością ofiar kryją się ludzie. Czy tylko oprawcy zasługują na to by byli wymieniani z imienia i nazwiska? Poznanie losów choćby jednego człowieka,  współczucie i pamięć są najcenniejsze. Po przekazaniu ogólnych informacji, które istotne są by zrozumieć mechanizm i ogrom zbrodni, należy skupić się na oddaniu człowieczeństwa ofiarom.  Kamieniom oddać imiona…

Dokonanie tego zaprowadzi naszych słuchaczy do co najmniej dwóch oczywistych i prawidłowych odpowiedzi.  Pamięć o Holocauście jest wartością uniwersalną, nie związaną z narodowością, zapobiegającą, przynajmniej teoretycznie, powtórzeniu zbrodni na jakimkolwiek narodzie.  Pamięć o ofiarach Zagłady  – nie jako liczbie, ale ludziach,  których losy staj± się bliskie – jedynym życiem…

Bardzo pomocnym materiałami  do przeprowadzenia zajęć są publikacje Biura Edukacji Publicznej  Instytutu Pamięci Narodowej  – Teki Edukacyjne. Pierwsza  nosi tytuł 
Auschwitz  – Pamięć dla przyszłości (z 2003 roku, dostępna w formacie PDF na stronie IPN), przygotowana przez BEP IPN i Muzeum Państwowe Auschwitz-Birkenau w Oświęcimiu,  druga (z 2005 roku) – Zagłada Żydów Polskich w Czasie II Wojny Światowej.  Obydwie, oprócz tego, że zawierają scenariusze lekcji, w części dla uczniów są bogate w materiały źródłowe  – reprodukcje zdjęć  i dokumentów  oraz świadectwa  –  (wspomnienia i relacje). Obydwie w szczególny sposób starają się poprzez te materiały  poruszyć i wzbudzić myśl w młodych ludziach.  Obydwie bronią się przedstawieniem historii poprzez opowieść  o konkretnych ludziach..

 

Am Israel Chai !

Chanuka 25.12-02.01

chanuka.jpg

ATTENTION !

About the visits
to the grave
of Akiva Eger
please stay in touch
Ten adres email jest ukrywany przed spamerami, włącz obsługę JavaScript w przeglądarce, by go zobaczyć
OrWhats App only
+48726100199

AKIVA EGER

Czytaj TUTAJ

2a.jpg

 

Ambasada Izraela w Polsce

ambas1 (2).jpg

Hebrajski w Gminie

Chetnych do nauki

prosimy o kontakt

hebr2.jpg

15-activity Jewish community of Poznan

15c.jpg

15-lat naszej Gminy

tora.jpg

IRENA SENDLER-KONCERT

sendler.jpg

Codzienna Miszna

rapoport.jpg

Tajemniczy świat Żydów YTtajemniczy.jpg

 

oraz na  Facebooku

JEWISH.pl

 jewish.jpg

EC CHAIM

ec-chaim.jpg

Shavei Polska

shavei.jpg

Zydowski Instytut Historyczny

zih.jpg

C I H

3a.jpg
wirtualny.jpg

POLIN

Wirtualny spacer po wystawie stałej

polin.jpg

mhzp_logo_new3755.jpg

Muzeum Galicja

galicja.jpg
fdzz.jpg

nissenbaum.jpg

Trzemeszno

logo.jpg+ lista nazwisk

Kulmhof am Ner

kulmhof1.jpg Kliknij obrazek

Shimon Peres Funeral

simon2.jpg

Copyright © 2008 by www.poznan.jewish.org.pl